Recenze kuličkové dráhy aneb fyzika v praxi

Kdo má malé děti, ten ví, že zabavit je něčím, co jim dlouho vydrží a současně je bude i rozvíjet, není vždy snadné – obzvlášť pokud je venku ošklivo. Rodinná firma Dráček si klade za cíl nabízet to nejlepší z nejen české tradiční hračkářské výroby. Kolegyně Martina a její děti testovaly, jak zábavná a zároveň poučná může být jejich kuličková závodní dráha.

7. 1. 2023 Martina
recenze Dráček

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Přišla zima a s ní i doba, kdy děti tráví nejvíc času doma a s hračkami. Spousta hraček však děti zabaví jen na chvíli a rodiče pak musí vymýšlet nový a nový program. Já jsem však objevila hračku, která děti nejen zabaví na dlouhou dobu, ale rozvíjí také jejich motorické schopnosti. U nás se stala tou nejhranější, nejoblíbenější – prostě úplným TOPEM.

Vybírám tu nejlepší

Mluvím samozřejmě o kuličkové dráze, tedy stavebnici buki závodní kuličková dráhaobsahující mnoho překážek a akrobatických prvků, která je určena k tomu, aby poslala malou kuličku na zábavnou horskou dráhu plnou dobrodružství. Podobných drah je na trhu mnoho, a tak jsem tu naši vybírala poměrně dlouho.

Rozhodovala jsem se mezi dráhou dřevěnou, plastovou, magnetickou, nebo dokonce i s kovovými prvky. Také jsem vybírala, zda pořídím dráhu již sestavenou, nebo rozloženou. Nakonec jsem se rozhodla, že zvolím dráhu plastovou (kvůli její hmotnosti) a rozloženou, která nabízí více variant složení, a tak i více zábavy.

Po několika hodinách probírání se možnostmi jsem tedy zvolila lehounkou plastovou závodní kuličkovou dráhu od francouzské firmy Buki. Brala jsem ji jako takovou zkoušku, jestli se u nás vůbec tento typ hračky uchytí a pokud ano, věděla jsem, že mám možnost dokoupit různá rozšíření od stejného výrobce. (V našem případě je například možností rozšíření dráha s výtahem nebo Challenge dráha s mnoha zajímavými prvky.)

Buki závodní kuličková dráha

BUKI závodní kuličková dráha

• Věková kategorie: od 7 let
  • Obsah balení: cca 50 dílků a 10 kuliček
  • Podpora: motoriky, seznámení se základními fyzikálními vlastnostmi

599,00 Kč

Nakup s cashbackem

Testujeme, hrajeme si

Kuličková dráha dorazila v papírové originální krabici s přiloženým českým návodem, kde jsme našli popis 4 možných variant jejího složení.

Přestože je údajně vhodná pro děti od 7 let, moje čtyřletá dcera si s ní bez problému buki závodní kuličková dráhavyhrála také. Dráha se skládá z lehounkých plastových dílků v různých barvách, jejichž skládání je opravdu snadné (nikde nic nedrhne). Navíc je z lehkého omyvatelného plastu, který je ale současně i odolný, takže se nemusím bát, že dílky děti při hraní rozbijí.

Balení obsahuje navíc nejrůznější překážky a akrobatické prvky se startovním odpalem, najdete v ní i zrychlovací sjezdy, zpomalovací retardéry, zatáčky, propadliště, mechanické výhybky, houpačky… zkrátka vše, co by mohlo dráhu padající kuličky nějak vychýlit/upravit. Děti tak mohou samy určit, jak se bude kulička pohybovat, čímž rozvíjejí svou představivost a seznamují se se základními fyzikálními vlastnostmi spojenými s pohybem kuličky.

Zhodnocení

Děti si s ní vydrží hrát hodiny a hodiny. Doma asi není místo, kde by ji nepostavily, ale ani místo, odkud jsme ještě ne lovili kuličky. :-) Dráha je navíc skladná a příjemná na manipulaci, takže s námi i všude cestuje.

Tuto dráhu vřele doporučuji. My aktuálně přikupujeme další varianty, které využijeme jako rozšíření.

Hodnocení závodní dráhy

• šťastné dítě
  • cena
  • vzhled
  • kvalita zpracování
  • možnost rozšíření
  • často lovíme kuličku z nejnepřístupnějších míst :-)

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Nakup s cashbackem

Jak vznikají naše recenze

Zajímá vás, jak vznikají recenze Plné Peněženky? Přečtete si o tom v našem speciálním článku.

Martina

Autor Martina

Martinu jsme snad ještě neviděli bez dobré nálady a úsměvu na tváři. Obdivuje snad vše živé, přírodu miluje a nakupuje jedině přírodní kosmetiku netestovanou na zvířatech. Doma má dvě rozkošné dcerky, k tomu dva psy, tři kočky, jednoho koně a spoustu rybiček, takže je to u nich někdy, jak sama občas říká, jako v cirkusu. Kromě toho je také nadšenou cvičitelkou psů.

Dracek.cz logo

O Dracek.cz

E-shop Dráček.cz nabízí kompletní sortiment hraček pro děti, mnoho kreativních hraček, vybavení do školy. Majitelé umí výborně poradit s výběrem té nejlepší hračky pro vaše dítě a zaměřují se i na pomoc při výběru školního batohu. Hračky navíc často sami testují a sdílí se zákazníky své zkušenosti.

Podobné články