Rozhovor s mujkoberec.cz

„Před pár lety jsme posílali jednotky vzorků denně, dnes jich posíláme každý den stovky.“

4. 4. 2022
Rozhovor: mujkoberec.cz

Pro kouzelný koberec nemusíme až do pohádky. Aladin s celým týmem Mujkoberec.cz jsou na koberce experti. V dnešním rozhovoru se dozvíme, jak to s takovým kobercem vlastně funguje od jeho výroby až po expedici. Zjistíme, co všechno obnáší být online prodejcem bytového textilu a jaká je spolupráce s virtuálním zaměstnancem. Mujkoberec.cz jsme si přizvali do rozhovoru nejen pro jejich originální a kvalitní výrobky, ale také pro jejich filozofii, co se týče servisu pro zákazníky. A stejně jako oni, tak i my doufáme, že se tzv. All inclusive e-shopy budou v České republice objevovat častěji, neboť co je větší pocta pro prodejce, než jejich spokojení zákazníci?

Jak vznikl koncept Můj koberec? Popište nám své začátky.
Slavnostní spuštění e-shopu Mujkoberec.cz proběhlo v září 2014 doma v obýváku. První objednávka přišla již po měsíci. Tehdejší konkurence v našem odvětví nebyla v ecommerce příliš zkušená, a tak se nám dařilo kontinuálně růst. V roce 2017 jsme otevřeli naši první prodejnu v garáži v Horních Počernicích, kde jsme na velkorysé ploše 16m² nabízeli opravdu široké spektrum kusových koberců. V roce 2018 jsme se přestěhovali i s prodejnou do pražských Vysočan, odkud jsme kanceláře stěhovali až letos v létě. Začátky našeho podnikání probíhaly paralelně s našimi hlavními zaměstnáními – pracovaliRozhovor mujkoberec.cz: koberec spectrum waltz jsme po večerech a o víkendech. Vše jsme budovali sami, bez investorů, strategických partnerů, zkrátka postupně a pěkně od píky. Za těch pár let jsme se trochu posunuli – náš tým čítá asi 30 lidí – ale stále jsme v duchu tou malou českou firmou, která se snaží přinášet do ecommerce něco inovativního a kterou práce baví a dělá ji s humorem sobě vlastním.

Jak se lišíte od své konkurence? Nabízíte nějaké nadstandardní služby?
Jsme jediný ALL INCLUSIVE e-shop v Čechách. Znamená to, že naši zákazníci a návštěvníci webu mají k dispozici celou paletu služeb zdarma, kterou mohou využít a která má za cíl pomoci správně vybrat podlahovou krytinu. A když už si ji vyberou, snažíme se, aby byl celý proces objednávky příjemným zážitkem. Mezi služby zdarma patří například poradenství bytového designera, zasílání vzorků poštou, tvorba grafických vizualizací, doprava zdarma na vše včetně vrácení, pokud produkt není podle představ zákazníka, možnost platit až 14 dní po obdržení zboží a hromada dalších výhod, které jiní prodejci nenabízí. Neustále v této oblasti inovujeme a přicházíme s novými službami. Jsme rádi, když vidíme, že to inspiruje i jiné prodejce, protože zlepšení zákaznického servisu e-shopů v Čechách vnímáme jako důležitou a potřebnou změnu celého odvětví.

Na vašich stránkách pracuje virtuální „zaměstnanec” Aladin. Jak vznikl a jaká je jeho úloha?
Aladin je kolega, maskot, kámoš a taky všudybyl a všeuměl. Jeho cílem je zpříjemnit a usnadnit uživatelům procházení webu a také pobavit. Máme specifickou komunikaci s našimi zákazníky a Aladin je její pevnou součástí. Postavičku jsme si nechali navrhnout od české ilustrátorky a dále ji rozvíjíme. Aladin se objevuje nejen na webu, ale i na sociálních sítích, v bannerech, v rádiích a dalších marketingových kanálech. 

Většina lidí se o koupi koberce rozhoduje nejen vizuálně, ale především po hmatu, tzn. potřebují si „osahat” jeho texturu. Jak překonáváte tuto bariéru v online prodeji?
Řešením jsou vzorky. Vzorky, které posíláme zdarma Rozhovor mujkoberec.cz: koberec Allure cremezákazníkům poštou. Před pár lety jich byly jednotky denně, dnes jich posíláme každý den stovky. Je to jednoduchý a rychlý způsob, jak si ověřit kvalitu materiálu ještě před jeho nákupem.

Využíváte své zboží i k zařízení vlastního bydlení? Jaké? 
Ano, doma máme několik našich koberců, většinou ručně tkaných z Indie, které jsme si osobně vybrali přímo v indických manufakturách. V obývacím pokoji máme dva ručně pletené sedáky od německé firmy Obsession a v pokoji pro hosty celoplošný koberec z velmi příjemného polyamidu. Co ale uvidí každá návštěva jako první, je jedna z vtipných rohožek z naší vlastní kolekce, kterou pravidelně obměňujeme. Už se z toho stala taková malá domácí tradice.

Váš sortiment netvoří pouze koberce. Jaké další zboží u vás zákazníci pořídí? 
Koberci to začalo, ale postupně rozšiřujeme portfolio nabízených produktů. Před třemi lety jsme přidali umělé trávníky, dva roky zpět to bylo PVC, letos nabídku rozšířily vtipné rohožky a příslušenství pro podlaháře. V příštím roce se pak pustíme do vinylových podlah a dalších krytin.

Dotkla se vašeho e-shopu nějak pandemie koronaviru? 
Ano, ale naštěstí patříme k té šťastnější minoritě firem, které pandemie pomohla v růstu.Rozhovor mujkoberec.cz: koberec člověče nezlob se Lidé zůstávali doma místo dovolených, a tak rekonstruovali a kupovali koberce. Přesto bychom byli rádi, kdyby se konečně celá covidová kapitola uzavřela a česká ekonomika se vrátila na správnou cestu.

Na co jste ve svém podnikání nejvíce pyšní? 
Jednoznačně je to náš tým kolegů, který vytváří pohodovou pracovní atmosféru a žene celou společnost kupředu. Při výběru nových zaměstnanců jsme měli šťastnou ruku a jsme za to velmi vděční.

Kam byste rádi Můj koberec posunuli do 5 let?
Máme ambice stát se miliardovou firmou, která bude působit na více evropských trzích. Stále se ale chceme soustředit na ecommerce, protože více než prodejci koberců, se nazýváme spíše technologickou firmou. V tom je naše síla.

Děkujeme za rozhovor

Podobné články