Bushman.cz: Od prvního návrhu do momentu, kdy košile visí na ramínku, to trvá až 1,5 roku

Bushman.cz: Od prvního návrhu do momentu, kdy košile visí na ramínku, to trvá až 1,5 roku


BUSHMAN je značka outdoorového a volnočasového oblečení. Založil ji v roce 1997 Jindřich Melichar s mottem: „Chtěl jsem vytvořit něco obyčejně přirozeného, a přitom pořádného. Pro lidi s životním názorem, který nás spojuje.“ Současný CEO Petr Hulec přišel do vedení firmy na začátku roku 2019 poté, co si ji do portfolia přibral investiční fond Reflex Capital Ondřeje Fryce.


Do firmy jste vstoupil před dvěma lety. Jak uplynulé dva roky hodnotíte?

Velice pozitivně. Potkal jsem zde plno nových a zajímavých lidí, naučil se nové věci. Ty dva roky byly sice hodně náročné, ale nesmírně obohacující. BUSHMAN je pohodová značka, která má v sobě zakořeněné určité hodnoty, které já uznávám, a to je pro mě velmi důležité.

 Co vám osobně tato práce dala?

Ze svých předchozích zkušeností jsem uměl řídit e-commerce a prodej, ale  neviděl jsem do samotného výrobního procesu, který následný prodej zásadně ovlivňuje. Moc mě baví “koukat” se pod ruce týmu našich designérů a sledovat, jak každý kousek vzniká, jak je ten proces náročný, když se dělá pořádně. Od prvního návrhu do momentu, kdy košile visí na ramínku, to trvá až 1,5 roku. A my, ačkoliv vyrábíme v zahraničí, na kontrolu kvality dbáme velice - naše technoložky (za normálního stavu) tráví více času na cestách po továrnách než v sídle firmy.

 Nosíte sám oblečení BUSHMAN?

Ano, denně. Výhoda oblečení BUSHMAN je v tom, že ho můžete vzít do kanceláře i do přírody a nemusíte se stokrát převlékat. Takže já v košili a kalhotech BUSHMAN zvládnu v podstatě celý den - schůzku v bance, kancelář, procházku s rodinou i “jedno” večer s kamarády, když je to zrovna povoleno. Navíc, já jsem byl vždycky latentní bušmeňák - vzpomínám se na svoje první zip-off kapsáče, které jsem si pořídil na konci devadesátek na svoji cestu do Peru a Bolívie.

 Málokdo ví, že BUSHMAN je česká značka. Jak to?

BUSHMAN vznikl jako oblečení především na expedice. Vycházelo to z osobní zkušenosti Jindřicha Melichara z cest do Austrálie a Afriky. Stejně tak se značka také donedávna prezentovala, často jsme používali i australské symboly. A přitom vše vzniká u Sázavy. Na expedice vyjíždí jen zlomek našich reálných zákazníků - většina z nich jsou chataři, rybáři, turisté, kutilové... 

 Čím se značka BUSHMAN liší od ostatních podobných značek?

Hodnotami. Opravdovostí. Důrazem používání přírodních materiálů, jako je bavlna, len, bambus, kůže a další. A taky je to takový upřímný chlapský svět.

 Chlapský svět - a co ženy?

Vždycky jsme měli i produkty pro ženy. Filozofie pro ně je stejná: upřímnost, respekt k přírodě, pohodlí a funkčnost. Ale u žen je to složitější - nestačí jim jen vtípek na kvalitním tričku, chtějí, aby jim to slušelo kdykoliv a kdekoliv. Navíc ženská postava má “více tvarových variací” než mužská. Ale věřím, že v současné době máme i pro něžné pohlaví co nabídnout ve všech kategoriích.

 A co dál? Na co se mohou vaši fanoušci těšit?

Stále vymýšlíme nové věci. Chystáme kolekci pro teenagery a střední školy, vyvíjí se i dětská kolekce. Stále pracujeme na nových doplňcích, které vezmete s sebou na výlet, na chatu nebo na dovolenou v karavanu.

 BUSHMAN a karavaning?

No ano. V karavanu trávíte spoustu času sezením nebo kutěním kolem auta, potřebujete pohodlné, vzdušné a přírodní oblečení, na které se můžete spolehnout. Stejně tak naše doplňky se na cesty hodí - jsou kvalitní, bytelné a stylové. A navíc ke karavaningu v poslední době tíhne spousta lidí a mezi nimi i ambasadoři značky, se kterými jsme začali spolupracovat, jako je Radek Jaroš nebo Lukáš Langmajer, pro které cestování v obytném vozu představuje skutečnou svobodu i v současných podmínkách.

 

Přihlásit se

Zde se můžete přihlásit pomocí svých přihlašovacích údajů

Zapomněli jste heslo?
nebo Přihlásit se přes Facebook Přihlásit se přes Google

Registrovat se

A získat z každého nákupu až 25 % zpět

(i) Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat