Recenze Alza: indukční vařič pro malou kuchyň

Při hledání praktického a prostorově úsporného řešení pro vaření například na chatě jsme narazili na indukční varnou desku Siguro. Jak si tento kompaktní vařič vedl v malé kuchyňce, se dozvíte v naší recenzi.

24. 5. 2024

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Na chatě máme pouze malou kuchyňku, která není dostatečně prostorná pro plnohodnotnou kuchyňskou linku s klasickým sporákem. Jako rodina s malými dětmi ovšem potřebujeme vařit denně, proto jsme hledali vhodný na prostor nenáročný spotřebič, který by nám přípravu jídel usnadnil.  Nejlepším řešením pro nás byl jednoplotýnkový kompaktní vařič, který by – pokud by se zrovna nepoužíval – snadno šel uklidit např. do kuchyňské skříňky. Na chatě zároveň máme starší nádobí ze smaltu, což je vedle litiny a nerezové oceli s feromagnetickým dnem materiál vhodný pro použití na indukci. Proto jsme se rozhodli investovat do indukční varné desky Siguro, která je v nabídce e-shopu Alza.cz.

Indukční vařič Siguro: ideální řešení pro malou kuchyň na chatě

Desku napájí standardní kabel do zásuvky o napětí 220-240V s příkonem 1800 W. Velikost vařiče je přesně navržena pro použití v malých kuchyních, rozměry jsou 38 x 30 x 4,3 cm. Deska je zespodu vybavena drobnými nožkami, které umožňují odvětrávání ve spodní části. Na zadní straně je navíc mírně přizvedlé stříbrné madlo, díky kterému případné nečistoty nepadají za desku a také se díky němu dá s deskou lehce manipulovat, váží pouhých 2,65 kg.

Jedním z hlavních benefitů indukčního vařiče je jeho schopnost automatického přizpůsobení varné plochy dnu nádobí, což umožňuje variabilitu v použití a přesné nastavení teploty podle potřeby. Deska je vybavena elektronickými ovládacími prvky s dotykovou a zvukovou signalizací, což zajišťuje plynulé a snadné ovládání. Díky tomu je povrch desky jednotná plocha, která se dobře udržuje v čistotě.

K čištění povrchu používáme měkkou houbičku mírně navlhčenou v teplé vodě, případně s trochou šetrného prostředku na mytí nádobí. Zbytky potravin či rozlité tekutiny pak odstraňujeme co nejdříve, nejlépe pokud je vařič ještě mírně teplý. Snažíme se vyvarovat poškrábání povrchu vařiče při posouvání nádobí, proto vždy desku i dno nádoby otíráme, než pokládáme. Díky těmto pár jednoduchým trikům máme desku i po několika týdnech častého používání stále jako novou.

Další  funkcí mezi ovládacími prvky  je možnost nastavení výkonu varné plochy jak ve wattech, tak ve stupních celsia. Deska je dále vybavena časovačem, který automaticky vypíná varnou plochu po uplynutí nastaveného časového limitu. Tuto funkci využíváme poměrně často, vzhledem k tomu, že se při práci venku na zahradě  na „hrnec na plotně“ snadno zapomene.

Jsem velmi spokojený i s funkcemi ochrany, které indukční vařič Siguro nabízí. Díky automatickému vypnutí při přehřátí a zámkem ovládacího panelu mám jistotu bezpečného používání, což je zvláště důležité v domácnosti s dvěma malými dětmi.

Siguro IC-G180B Smart Cook Pro Solo

Siguro IC-G180B Smart Cook Pro Solo

• plotýnka o průměru 12 - 26 cm
  • 10 stupňů výkonu
  • termostat
  • nastavení teploty v rozsahu 60 - 240 °C
  • časovač
  • LCD displej s dotykovým ovládáním
  • příkon 1800 W
  • ochrana proti přehřátí
  • automatická detekce nádobí
  • rozměry 30 × 38 × 4,3 cm
  • délka kabelu 1,5 m

1 299,00 Kč

Nakup s cashbackem

Celkově hodnotím tento produkt velice kladně, jelikož mi ušetřil mnoho místa v malé kuchyni a určitě by našel využití i třeba v menších kancelářích bez kuchyňky. Má moderní a praktický design a jeho ovládání je snadné a intuitivní.

Celkové shrnutí

• lehký
  • snadná manipulace
  • intuitivní ovládání
  • pěkný design
  • příznivá cena
  • 3letá záruka
  • nenašel jsem

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Nakup s cashbackem

Alza.cz logo

O Alza.cz

V Alze najdete téměř vše, na co si vzpomenete. Od elektra a elektroniky, přes drogerii, kosmetiku, potřeby pro domácí mazlíčky, tak i potraviny, sportovní potřeby a mnoho dalšího. Alza je jasná volba, navíc s doručením do druhého dne.