Krásy jižního Portugalska

2. 7. 2021 Adéla

Milý Zápisníčku,

není to tak dlouho, co jsem se společně se svojí kamarádkou - která je mimochodem stejný blázen do cestování jako já – rozhodla prozkoumat krásy mého nejoblíbenějšího státu v Evropě, kterým není nic jiného, než překrásné Portugalsko. Naším cílem byla tentokrát nejjižnější část Portugalska, tedy Faro a jeho okolí.

Portugalsko Faro

Protože dávám přednost low-cost cestování, zvolila jsem i v tomto případě co nejlevnější variantu, což vycházelo na odlet z Německa. Naše cesta tedy započala přesunem do Berlína, kde jsme si s kamarádkou prošly město, navštívily místní trhy, daly dobrou večeři a pak hurá do letadla směr Faro.

Po příletu jsme se jely ubytovat do malého portugalského města Carvoeiro, kde jsme se rozhodly strávit dvě noci. Pozor na podobnost v názvech měst Carvoeiro a Carvoeira, která Portugalsko obě nabízí – záměnou písmenka by ses totiž mohl záhy ocitnout na přibližně 300 km vzdáleném místě směrem na sever, a to v některých případech opravdu dokáže naštvat. Takže naše Carvoeiro je malé městečko ležící stranou pozornosti na jižním pobřeží Portugalska v blízkosti města Portimao.

Portugalsko

Tady si na malých plážích užiješ klid a soukromí i v té nejvyšší sezóně, pláže se skrývají za vysokými útesy. I přesto, že je v městečku množství hotelů a apartmánů, v jeho centru na tebe stále dýchá atmosféra klidné rybářské vesnice. Rozhodneš-li se vystřídat nerušený relax na pláži nějakým aktivnějším programem, určitě si nenech ujít procházku podél pobřeží, kde se střídá jeden nádherný výhled za druhým, zlatavé pláže a útesy. Ale teď zpět k našemu eurotripu :).

Portugalsko útesy

Následující den jsme vstaly časně ráno (rozuměj dřív než v 9) a vyrazily autobusem směrem do západní části Lagos, která je od města Carvoeiro vzdálená přibližně 40 km. Lagos je kouzelné a poměrně rušné městečko. Leží v jednom z největších zálivů Algarve na východ od Albufeiry, kde najdeš rozsáhlé pláže. Lagos a jeho blízké okolí naopak nabízí nádherné koupání a slunění na plážích menších, které jsou dělené pískovcovými skalami. Dokonce, když tomu věnuješ trochu času, můžeš najít plážičku docela opuštěnou a strávit tam příjemné odpoledne nebo večer (nebo obojí).

Portugalsko pláž

Zajímá Tě nějaká ta historie? V Lagosu můžeš vidět hradby, které zde zanechali Arabové už v 8. století. Najdeš je v blízkosti ulice Rua du Castelo dos Governadores. Nedaleko odtud si můžeš prohlédnout pomník mořeplavce Gila Eanese. Město totiž bylo od 15. století důležitým námořním střediskem. Za návštěvu stojí kostel Santa Maria a Santo Antonio s barokní dřevořezbou. Oba kostely najdeš v centru Lagosu a dobrá zpráva - vstupy do kostelů jsou zdarma.

Portugalsko Lagos

Na pláži jsme spolu s portugalskými racky strávily nějaký ten čas a pak naskočily rovnou do člunu a vyrazily za zážitkem. Musím říct, že to byla jedna z nejlepších podívaných! Už samotný pohled na všude se rozprostírající útesy kolem nás by nám býval stačil, ale náš kapitán člunu s námi projel i ta nejzazší zákoutí a okolním útesům jel vstříc. Kolikrát jsme si všichni museli lehnout až na zem, abychom se o hrany útesu neuhodili do hlavy :).

Portugalsko loďí do jeskyně

Kromě rychlosti, kterou náš kapitán driftoval mezi útesy, nás fascinovala ještě jedna věc, a tou byly barvy. Těch je na jednom útesu nespočet a spolu s blankytně modrým oceánem se vytvoří pohled, který ponechá člověka zkrátka v úžasu. Jedním z míst, kolem kterého jsme projížděli, bylo i pobřeží u malebné rybářské vesničky Benagil. A právě tady se nám naskytnul skvostný pohled na jeskyni Algar de Benagil, považovanou za jednu z nejkrásnějších přírodních katedrál na světě. Jeskyně má dva otvory, jimiž se dá vplout dovnitř na malou plážičku a při pohledu na „strop“ nabízí jeskyně unikátní podívanou v podobě otvoru, jímž sem pronikají sluneční paprsky. Tato nejslavnější benagilská jeskyně je - stejně jako ostatní - tvořena usazováním vápence.

Portugalsko Algar de Benagil

Po téhle skvělé projížďce jsme s kamarádkou vyrazily pěšky směrem na východ do Praia da Marinha (asi 6,5 km), kde nás čekaly další krásné pláže, útesy a stezky. Nakonec jsme se po celém dni - příjemně vyčerpané – vrátily zpět do města Carvoeiro, kde jsme po dobré večeři a drinku doslova padly do postele.

Potrugalsko racci na pláži

Následující den jsme se přesunuly do Fara, kde jsme si půjčily kola, trochu projely město a nakoupily nějaké ty suvenýry. Ve Faru jsme strávily naši poslední noc a další den už jsme měly namířeno směrem na letiště.

P. S.: Ještě před odjezdem jsme se na sebe s kamarádkou podívaly a věděly jsme, že bude další „příště“. Tentokrát se více přiblížíme k pláži Praia de Benagil a od ní asi jen 150 metrů východním směrem se vydáme vstříc dalšímu dobrodružství – proplouvání pověstně nádhernými jeskyněmi, které jsou dostupné pouze lodí, SUP nebo kajakem. Tato plavba nabízí až 7 hodin vzrušujících zážitků.

Adéla

Autor Adéla

Adéla je vášnivou cestovatelkou a jejím hnacím motorem je kromě cestování také jídlo. Ačkoli při cestování preferuje objevování nových destinací, jsou místa, na která nedá dopustit a navštíví je klidně víckrát. Nejvíce procestovanou má především Evropu, ale na jídlo si odskočila i na Jamajku. Upřednostňuje cestování low-cost a nejčastěji ušetří na letenkách a na ubytování.