Dolní Morava – zábava v létě i v zimě

8. 6. 2021 Blanka

Milý Zápisníčku,

jednoho dne mi zavolala kamarádka, jestli se k nim nechceme připojit a strávit společně prodloužený víkend na Dolní Moravě. Celý program bychom přizpůsobili našim tenkrát devítiletým dcerkám a ta naše mladší čtyřletá by určitě také nepřišla zkrátka.
Zarezervovali jsme si tedy apartmán a vyrazili za dobrodružstvím ve složení tři dospělí a tři děti.

Dolní Morava

Dolní Morava je krásné místo. V zimě lyžařské středisko a v létě ideální pro nejrůznější sportovní aktivity. Měli jsme štěstí a chytili jsme krásné počasí, takže jsme si víkend opravdu vychutnali se vším všudy.

Hromada zážitků na jednom místě

Hned po ubytování v penzionu jsme se šli porozhlédnout po areálu střediska. Tam kde v zimě končí sjezdovky, je v létě ráj pro děti. Našli jsme letní tubingovou dráhu, různé druhy trampolín i adrenalinovou houpačku “double big swing”, kterou se ale holky bály zkusit. Nicméně si rovnou vytipovaly, kam se podíváme následující dny.

Druhý den jsme si půjčili kola a to včetně dětské sedačky pro nejmladší členku naší výpravy a nechali jsme se sedačkovou lanovkou (i s koly) vyvézt na kopec. Poté jsme absolvovali krásnou projížďku víceméně po vrstevnicích okolních kopců a pak jsme se parádním sjezdem dostali zase zpátky k dolní stanici lanovky.

Dolní Morava

Tam následoval odpočinek pro dospělé v kavárně zdejšího hotelu a další zábava pro děti. Tentokrát to byly šlapací káry a trampolíny. Holky by tam vydržely dlouho, ale to už jsme museli vyrazit na oběd, abychom poté mohli navštívit Mamutíkův vodní a zážitkový park.

Voda, klouzačky a prolézačky, aneb dětský ráj

Mamutíkovu parku vévodí obří …. mamut :). Uvnitř jeho chobotu je 24 metrů dlouhý tobogán a holky z něj byly opravdu nadšené. Celý park je plný prolézaček, klouzaček, vodních kanálů s různými stavidly a vodními koly, nebo také velké bludiště a samozřejmě nechybí ani občerstvení.

Dolní Morava

Děti jsme odtamtud dostali pryč jen s příslibem dalšího dobrodružství. Starší holky totiž měly rezervovaný čas v lanovém parku. Obě na takové atrakci byly poprvé a tak nevěděly, co očekávat. Vzhledem k tomu, že obě byly na dolní hranici výšky, se kterou je možné lanový park absolvovat, šla slečna instruktorka s nimi a pomáhala. Myslím, že to pro ně byl úžasný zážitek a další den nás přemlouvaly, aby mohly jít ještě jednou :).

Navečer jsme si ještě zašli párkrát sjet bobovou dráhu, která byla hned přes silnici od našeho apartmánu. Kdyby to šlo, jezdily by celou noc :).

Stezka v oblacích

Další den dopoledne jsme vyrazili lanovkou ke Stezce v oblacích. Stezka je umístěna na samém vrcholu hory ve výšce 1116 m.n.m. a po dřevěných točitých lávkách se stoupá ještě výš a výš. Rozhled je odtamtud opravdu nádherný. Holky ocenily také 100 m dlouhý tobogán, kterým se mohly sklouznout zase zpět k dolním patrům stezky.
Stezka v oblacích je jedna z atrakcí, která je dostupná i v zimních měsících.
Těmi dalšími jsou obě bobové dráhy (jedna z nich v době naší návštěvy ještě nebyla zprovozněná).

Odpoledne jsme pro velký úspěch znovu absolvovali šlapací káry, trampolíny, bobovou dráhu a dospělí oblíbené kafíčko v kavárně. Abychom den využili naplno a nezapomněli ani na relaxaci, šli jsme si navečer zaplavat do bazénu místního hotelu, který byl přístupný veřejnosti. Po třech dnech zážitků byly všechny tři holky unavené, ale šťastné.

Dolní Morava

P.S. Dolní Morava je resort, který nabízí sportovní vyžití jak v zimě, tak i v létě. S dětmi můžete zůstat na místě několik dní a pořád budou mít co dělat. Jen to bude možná trochu finančně náročnější :).
Ale aby se neřeklo, že je tu vše jen pro děti - v krásném okolí Dolní Moravy je možné nalézt nespočet míst, které uspokojí i dospělé výletníky, kteří se nebojí vydat za hranice resortu.

Blanka

Autor Blanka

Blanka má nejvíce nacestováno po České republice a Slovensku. Plánování výletů je její oblíbenou činností a občas jí musí zbytek rodiny trochu krotit, aby byl čas i na odpočinek. Její zahraniční cesty se většinou týkají rodinných dovolených, plánovaných pro dva dospělé, tři děti a poslední dva roky i pro jednoho chlupatého psa.