Kosmas recenze – Geniální přítelkyně. Dívka, která upíjela měsíc. Stín katedrály.

Podívejte se na recenzi tří bestsellerů dostupných v knihkupectví Kosmas.cz. V recenzi je hodnocena Geniální přítelkyně od Eleny Ferrante, Dívka, která upíjela měsíc od Kelly Barnhillové na závěr nechybí ani recenze na titul Stín katedrály: Božská krimikomedie od Miloše Urbana.

28. 6. 2018

Počet hvězdiček: 4,5 / 5

Nejznámější internetové knihkupectví v České republice si drží styl poctivých knihkupců a milovníků knih. Svým zákazníkům nabízí více než 50 000 knižních titulů, perfektní servis i nadstandardní služby. Stránky obchodu jsou přehledné, uživatelsky příjemné a pravidelně aktualizované, čiší z nich laskavý přístup i profesionalita. Zákazníci Kosmasu jsou hýčkáni a nejspíš proto také e-shop získal spoustu ocenění, nejnověji titul Shop Roku 2015 v kategorii Zábava.

Kosmas.cz mezi řádky

• Přes 50 tisíc titulů, 95 % knih skladem
  • 28 kamenných prodejen
  • Expedice do 1 dne
  • 700 nakladatelů

Co tu nakoupíte

• Knihy nejrůznějších žánrů
  • E-knihy nejoblíbenějších autorů
  • Audioknihy ve více formátech
  • Hudbu na CD
  • Bazarové knihy

Proč právě Kosmas.cz

• Obrovské množství titulů skladem
  • Chytré vyhledávání knih
  • Informace o žádaných titulech
  • Věrnostní program se spoustou výhod
  • Kamenné prodejny a odběrná místa po celé republice
  • Komfortní nákupy s inteligentním košíkem
  • Vstřícnost, ochota a profesionalita týmu

Geniální přítelkyně: Díl první

• Cena: 312 Kč / původní 347 Kč
  • Autor: Elena Ferrante
  • Nakladatel:  Prostor 2018
  • Brožovaná: 2. vydání, 2018
  • Počet stran: 304
  • Naše hodnocení: 5 z 5
  • Stránka produktu: Kosmas

První díl tetralogie Geniální přítelkyně od Eleny Ferrante vás bez rozpaků vtáhne do Neapole 50. let 20. století. Už na prvních stránkách ucítíte pach neapolského předměstí a stanete se součástí komunity lidí, kteří se ve své čtvrti snaží žít co nejlépe, zapomenout na všechno, co bylo a nedělat si přehnané naděje o tom, co bude. S napětím pozorujete rozvíjející se vztah dívenek Elen Grecové a Lily Cerulové a vnímáte, jak hluboce je ovlivňuje prostředí, ve kterém vyrůstají. Očima Elen sledujete touhu dospívajících dívek vymanit se z hluboké tůně systému vzorců, které vládnou jejich rodinám a sousedům. A jste plni očekávání, jakou další tragédii tato touha vyvolá, a jak zamíchá kartami osudu ostatních hrdinů.

Knížka se okamžitě stala mou společnicí. Příjemně zpracovaná brožová vazba, kterou neopomenete během dne několikrát pohladit, černobílý obrázek na titulní straně věrně dokreslující pocit vyvolaný příběhem. Hned na začátku jsem pohledem přeletěla seznam postav, abych se k nim v průběhu čtení románu plného italských vášní, dětských otázek, filosofických myšlenek, neapolské bídy a dívčí houževnatosti ve snaze změnit svět, mohla vracet a rychle si ujasnit, kdo je vlastně kdo. A když jsem dočetla na poslední stránku, Elen a Lily jsem opouštěla jen nerada, s pocitem, že jsme společně prožily něco výjimečného. Ač se román tváří jako příběh určený především ženám, našel si rychle oblibu i mezi pány čtenáři. Věrohodné vykreslení společenských poměrů a politicko-historická linie příběhu dokázala zaujmout širokou čtenářskou obec.

Dívka, která upíjela měsíc

• Cena: 268 Kč / původní 298 Kč
  • Autor: Kelly Barnhillová
  • Nakladatel:  Argo 2018
  • Vázaná: 1. vydání, 2018
  • Počet stran: 336
  • Naše hodnocení: 4,5 z 5
  • Stránka produktu Kosmas

Hloubka křehkého přběhu stírá v tomto případě hranice mezi dětskou a dospěláckou literaturou. Dívka, která upíjela měsíc si získala čtenářskou oblibu doslova bleskově, což se v kategorii fantazy stává knihám, které svým čtenářům dopřejí víc než bitvy, draky a kouzla elfů. Děj zasazený do světa uprostřed lesů a bažin vyvolává otázky a s urputnou lehkostí se dotýká naší vlastní duše. Příběh plný lásky a nenávisti, touhy po životě a bažením po moci balancuje na tenké hraně mezi dobrem a zlem a dává nám pochopit, že obojí může být pouze zdánlivé. A tak se z nespravedlnosti stává snaha o pomoc, hrůza se mění v lásku a strach se transformuje v odhodlání. A dívka Luna získává kouzelnou moc, s níž se pouští do boje za ty, kteří ji doopravdy milují.

Knížka Kelly Barnhillové se čte doslova sama. Vyvolává kolem sebe magickou auru tajemného světa, který vás bez problémů obejme a nepustí. Jen velmi neochotně jsem se vracela do reality, neschopna si připustit, že žiju v úplně obyčejném světě. Kromě samotného příběhu knize přidává body její krásné zpracování, kvalitní vazba i papír, přijemný font písma, které se dobře čte. Půl bodu naopak odebírám za překlad některých výrazů a slovních spojení. Jazyk knihy je ale naštěstí sám o sobě natolik zajímavý a originální, že drobné stylistické nešvary jsou jen malými pihami na kouzelné měsíční kráse.

Stín katedrály: Božská krimikomedie

• Cena: 182 Kč / původní 228 Kč
  • Autor: Miloš Urban
  • Nakladatel:  Argo 2018
  • Brožovaná: 3. vydání, 2018
  • Počet stran: 213 stran
  • Naše hodnocení: 4,5 z 5
  • Stránka produktu Kosmas

Toto vydání knihy Stín katedrály jsem vyhlížela s nedočkavostí, titul mi totiž chyběl ve sbírce knih od Miloše Urbana, držitele ocenění Magnesia Litera. Nejdřív jsem byla trochu zklamaná vzhledem a zpracováním knihy. Těšila jsem se na ilustrace, záložky atd., na které jsme u Miloše Urbana a jeho dvorního ilustrátora Pavla Růta zvyklí. Přestože je v anotaci na stránkách uvedeno, že jde o bohatě ilustrovaný román, s obrázky a dalšími grafickými vychytávkami v tomto vydání nepočítejte. Dávám za to knize půl hvězdičky dolů, tím ale moje výtky končí. Obsah totiž veškeré dojmy z knihy drtivě přebíjí: ze stránek prýští silný náboj a živočišnost.

Děj knihy, který se odehrává převážně v nejslavnější pražské svatyni chrámu svatého Víta, vás pohltí a ovlivní natolik, že máte chuť rozběhnout se přímo na místo činu a hledat zjevné souvislosti s příběhem. Kráčíte ve stopách známého hrdiny Romana Ropse a máte potíže knihu odložit, dokud ji nedočtete. I pak ji ale toužíte mít nablízku pro případ, že byste se k ní chtěli vrátit :) Věřím, že si tento již v pořadí pátý román Miloše Urbana najde čestné místo ve vaší knihovně a že se k němu budete vracet opakovaně stejně jako já. Důležité upozornění pro každý případ: volným pokračováním Stínu katedrály je božský román Santiniho jazyk.