FirstClass.cz: Úspěšný je ten, kdo se rozhodne čelit svým problémům a jde za svými sny

FirstClass.cz: Úspěšný je ten, kdo se rozhodne čelit svým problémům a jde za svými sny

Petr Casanova je zakladatelem a také hlavní tváří webu FirstClass.cz. Jde o specifické prostředí, kde na své problémy nesmí být nikdo sám. Čtenáři zde najdou potřebnou motivaci i pomoc v obtížných životních situacích. Zájemcům o hlubší ponoření do tématu osobního rozvoje je pak určen e-shop vydavatelství FirstClass.cz s množstvím knih a časopisů. Nakupovat zde mohou i s cashbackem od Plné Peněženky. Autor celé řady publikací, Petr Casanova, kterému se podařilo vybudovat asi největší komunitu osobního rozvoje v Česku, byl dalším hostem našeho seriálu rozhovorů.

Petr Casanova, zakladatel FirstClass.cz

Co přesně je posláním vašeho webu a co vás vedlo k jeho založení?

Aby nikdo na svoje problémy nebyl sám. Život totiž umí být krásný, ale zároveň nám přináší složité situace, například nemoci, smrt blízkého člověka, rozpad vztahu, krach podnikání nebo třeba aktuálně celou společnost zužující pandemii. Člověk může vkládat veškeré úsilí do šťastného a úspěšného života, ale všechno nedokáže ovlivnit a něco může jeho sny a cíle úplně srazit. Moje práce, což nejsou jen každodenní články na webu, ale i magazíny FC Premium, knihy, podcasty a živá vysílání mají pomoci lidem v těchto těžkých chvílích najít v sobě opětovnou sílu a cestu zpět k lepšímu životu. Člověk se sice nedokáže vyhnout všem negativním událostem, které ho v životě čekají, ale může na ně být lépe připraven nebo se s nimi pak lépe popasovat, když nastanou.

Proto jsem projekt založil. Lidé, po sražení okolnostmi, jsou buď na své problémy sami, nebo odkázáni na pomoc odborníka v závislosti na situaci, které čelí. FirstClass je více než jen můj obsah. Jsou to statisíce lidí, kteří si navzájem pomáhají. Podporují se, motivují, inspirují. Pochopili, že péče o sebe není jen péče o tělo, ale také psychiku. Ba dokonce, že často právě nemocná duše může za nemocné tělo. Snažím se tak svou prací pomoci lidem zaplnit prostor mezi dvěma možnostmi - zůstat na těžké životní situace sám, nebo jít pro pomoc k odborníkovi.

A co e-shop? Co všechno si v něm mohou vaši návštěvníci koupit? 

To, co má potenciál jim pomoci. Na našem e-shopu najdou především moje knihy a magazíny FC Premium, psané přesně na míru problémů, se kterými se nejvíce svěřují. Souběžně zařazujeme také nápomocné knihy jiných autorů, kteří mají podobné myšlení – chtějí svou prací posouvat druhé k lepšímu životu. 

Kolik lidí se na provozu vašeho webu podílí? Co vystihuje vaše společné DNA? 

Za obsahem stojím nejen já, ale celý tým. Aktuálně, se všemi projekty, čítá kolem dvou desítek interních a externích spolupracovníků. Všechny nás spojuje snaha pomoci člověku. S našimi čtenáři, posluchači, chcete-li zákazníky máme velmi blízký vztah, sám s nimi aktivně komunikuji každý den. Jen na Facebooku máme přes 300 tisíc aktivních fanoušků, více než 12 tisíc členů našeho klubu, měsíčně 200 tisíc stažených podcastů a kolem tři čtvrtě milionu návštěvníků na našem webu. Hlavně však každý den dostáváme pozitivní zpětnou vazbu, jak jim pomáháme. Při velmi náročné práci, která je o překonávání negativních milníků v životě, je to hlavní motivace a odměna pro celý náš tým a svým způsobem to, co nás nejvíce pohání.

 

"Muži jsou na veřejných platformách uzavřenější, tišší, ale soukromým dotazům vévodí zase oni."

Kdo je nejčastěji návštěvníkem vašeho webu? 

Nemáme žádnou dominantní návštěvnickou skupinu. Rozptyl je v široké věkové škále – čtou nás teenageři, vysokoškoláci, samoživitelé i senioři. Také sociálně nebo majetkově jsou na tom lidé různě. Odpovídá to faktu, že problémy prostě potkávají všechny. Ze statistik vidím, že mezi čtenáři, posluchači a návštěvníky jsou zastoupeny ve stejném poměru ženy jako muži. Ženy jsou ovšem aktivnější v komunikaci na sociálních sítích, jsou schopny o svých problémech otevřeněji mluvit. Muži jsou na veřejných platformách uzavřenější, tišší, ale soukromým dotazům vévodí zase oni. 

Co je hlavním zdrojem návštěvnosti? Můžete prozradit, jak významnou roli v ní hrají vyhledávače nebo sociální sítě?

Máme velmi aktivní komunitu více než 300 tisíc fanoušků na Facebooku. Velká část návštěvnosti přichází právě odtud. Lidé jsou zvyklí pod našimi příspěvky komunikovat, sdílet své názory nebo zkušenosti, sdílet příspěvky samotné. Od založení v roce 2011 komunita nepřetržitě roste. Lidé bez problémů zkrátka neexistují, pouze se o nás potřebují dozvědět. V rámci uzavřené skupiny na Facebooku, kam mají přístup pouze členové našeho klubu FC nebo FC Premium, potom řešíme věci ještě více do hloubky a do detailu.

"Úspěch vnímám jako cestu, respektive za úspěšného považuji toho, kdo se rozhodne čelit svým problémům a jde za svými sny."

Vaše články se točí kolem úspěchu. Co byste řekl, že v Česku nejčastěji vnímáme jako znaky úspěchu? A liší se to nějak od vašeho osobního pojetí? 

V Česku je stále úspěch vnímán především materialisticky a jako cíl, kterého je nutné dosáhnout. Moje vnímání je odlišné. Úspěch vnímám jako cestu, respektive za úspěšného považuji toho, kdo se rozhodne čelit svým problémům a jde za svými sny. Přičemž tyto sny vůbec nemusejí být materiální. Vidím tři základní roviny úspěchu. Bohatství – být schopen prací, která mě baví, dopřát sobě i své rodině dobré živobytí. Zdraví – starat se o své tělesné i duševní zdraví a udržet si ho ve vysoké kvalitě do pokročilého věku. Vztahy – žít ve spokojeném vztahu se sebou a mít i dobré vztahy se svým okolím, rodinou, přáteli i kolegy. To je pro mě úspěšný život.

Kde hledáte inspiraci pro vaše články? Jak to máte s pokrytím sociálních sítí? Kde máte nejaktivnější komunitu? 

Neexistuje článek, který bych napsal jen tak. Každý den dostávám nižší stovky dotazů, příběhů a problémů, které naše čtenáře trápí. Články jsou jeden ze způsobů, jak odpovědět najednou i větší skupině lidí, která mě žádá o pomoc. Lidé, kteří nás čtou, poslouchají a hlavně nám důvěřují, jsou vůbec nekonečným zdrojem inspirace. Místem s nejaktivnější komunikací je přitom naše uzavřená skupina na Facebooku, která dnes čítá přes 5 000 lidí.

Pro vaše návštěvníky máte připravený i vlastní podcast. Doporučil byste jim podcasty od dalších autorů, které zaručeně dodají potřebnou dávku motivace? 

Můj čas je velmi omezený. Jsem maximálně vytížený psaním článků, magazínů a knih, natáčením živých vysílání a podcastů, že mi bohužel nezbývá moc času na poslouchání jiných autorů. Pravidelně poslouchám pouze mou nabíječku dobré energie a rovnováhy, podcast Myšlením na vrchol, Lukáše Edera. 

"Dokončuji novou knihu, kterou bych rád představil v příštích měsících."

Prozradíte nám nějakou novinku, kterou v nejbližší době chystáte pro vaše návštěvníky?

Dokončuji novou knihu, kterou bych rád představil v příštích měsících. V rámci vydavatelství připravujeme ještě knihy od čtyř českých autorů – jsou mezi nimi velká jména, ale i nové talenty. Detaily zatím sdělit nemohu, více se dozvíte včas na našem webu.

 

Přečtěte si i naše předchozí rozhovory, kde blíže představujeme naše partnerské obchody:
Frutiko.cz: Jedlé dárky zažívají hlavní boom na Valentýna

Doma není prostor na okázalé oblékání. Ženy však chtějí vypadat dobře i při videohovorech 

Přihlásit se

Zde se můžete přihlásit pomocí svých přihlašovacích údajů

Zapomněli jste heslo?
nebo Přihlásit se přes Facebook Přihlásit se přes Google

Registrovat se

A získat z každého nákupu až 25 % zpět

(i) Svůj souhlas můžete kdykoliv odvolat