Nakupuje s námi už 610 000+ uživatelů.

Od září zpoplatníme zapojení e-shopů přes třetí strany

My všichni v Plné Peněžence věříme výkonostnímu marketingu a víme, že pro e-shopy je právě affiliate marketing jeho podstatnou částí. Věříme také v to, že když máte partnera, kterému platíte za svoji propagaci, máte získávat servis, za který mu platíte (ať už jako provizi z prodejů, nebo fix). Od loňského roku jsme začali řešit čím dál více nešvarů, které pocházejí od jiných affiliate sítí. Musíme suplovat jejich nefunkční monitorovací systémy a hlásit jim potíže jako výpadky trackování na webech e-shopů (např. Mall.cz, Vivantis a další), chybějící detekce nestornování provizí na vrácené nebo nevyzvednuté zboží (e-shopy tak vyplácely provize i ze stornovaných objednávek), nebo zdvojování konverzí díky zapojení e-shopu do více sítí.

Tyto problémy, které jiné sítě neřeší, nám ale na Plné Peněžence přináší další starosti, práci a s ní spojené náklady. Kromě toho, že suplujeme ony monitorovací systémy, musíme také vše řešit a vysvětlovat našim uživatelům, tedy koncovým zákazníkům e-shopů, kterých se chyby týkají. Nechceme totiž, aby výpadky způsobené affiliate sítí, o které konečný zákazník nemá mnohdy ani tušení, pokazily reputaci e-shopů, ve kterých nakupují, nebo naši (kdybychom nevyplatili slíbené odměny).

Nevidíme, že by dotčené affiliate sítě měly snahu problémy řešit a vyřešily je, i přes to, že jim všechny chyby a pochybnosti hlásíme. Proto jsme nuceni od 1. září zpoplatnit spolupráci pro e-shopy zapojené přes tyto třetí strany. Poplatek je stanoven na 12 000 korun ročně, tedy 1 000 korun měsíčně. Tento poplatek bude sloužit na krytí rizik a nákladů spojených se spoluprací přes třetí strany a pomůže nám tak pokrýt náklady na servis, který pro e-shopy zapojené do Plné Peněženky přes třetí strany děláme. Poplatek se proto týká pouze jich. E-shopů zapojených v Plné Peněžence přímo nebo přes vlastní řešení, se tento poplatek netýká.

Vyhněte se zpoplatnění a využívejte všechny výhody zapojení do Plné Peněženky napřímo

Naším primárním cílem není od e-shopů vybírat poplatek za připojení do Plné Peněženky. Chceme pro e-shopy i nadále být partnerem, který jim přivádí zákazníky a pomáhá těm stávajícím se do e-shopů vracet a nakupovat opakovaně. Věříme, že umíme přinést přidanou hodnotu. Ale nejlépe nám funguje, když je e-shop napojen napřímo. Navíc spolupráce napřímo e-shopům zpravidla přináší mnohem větší obraty. Podívejte se, jaké jsou výhody přímého zapojení e-shopu do Plné Peněženky:

  1. Komunikace bez prostředníka = vyšší obraty pro e-shopy

    E-shopům, se kterými máme úzkou spolupráci generujeme vysoké obraty. O akcích e-shopu okamžitě ví marketingový tým Plné Peněženky. Díky tomu, může vypracovat grafické podklady a akci odkomunikovat mnohem rychleji. Takovým e-shopům přivádí Plná Peněženka nové uživatele a zvyšuje aktivitu těch, kteří už s e-shopem mají zkušenost.

    Stejně rychle to funguje i opačně. Zapojený e-shop se včas dozví o chystaných akcích Plné Peněženky, kterých je v průběhu roku celá řada a může si vybrat akci a termín, který mu pro jeho propagaci nejvíce vyhovuje. Opět komunikace proběhne bez prostředníka a vše je domluveno přímo s týmem Plné Peněženky.

    V průběhu roku realizujeme desítky akcí a kampaní, do kterých, jako jediný cashbackový portál, investujeme v průměru 1 milion korun měsíčně, v hlavní sezoně od září do ledna pak až několik milionů měsíčně. Jedná se nejen o výkonnostní on-line kampaně, ale i offline kampaně (TV, rádio, tisk a billboardy). Je škoda, když se o těchto akcích dozvídají e-shopy až v průběhu, kdy je samy zaregistrují v médiích a nestihnou je už naplno využít ve svůj prospěch.

  2. Plná Peněženka má vlastní nástroje monitorující správné fungování systému

    Provizní systém Plné Peněženky je postaven na mezinárodním řešení Has Offers, které již více než 10 let využívají tisíce velkých e-shopů po celém světě včetně českého a slovenského trhu. Je tedy zárukou funkčního řešení.

    Nad rámec toho máme nastaven monitoring a systém alertů, pro případné výpadky v měření (např. výpadek měřícího pixelu na stránkách z důvodu redesignu nebo třeba výrazný rozdíl ve stornech v rámci konkrétní kategorie zboží). Takové události pak ručně prověřujeme a většinou jsme to tak právě my, kdo upozorňuje affiliate sítě na problémy jejich systémů a zapojených e-shopů, aniž by o tom samy tyto affiliate sítě věděly. Plná Peněženka má k tomu všemu navíc jeden bezchybný monitorovací systém v podobě téměř 600 000 vlastních uživatelů, kteří se ozvou v případě, že jim není připsána odměna.

  3. Při zapojení přímo do Plné Peněženky může e-shop využít i propagaci v rámci sítě tisíců affiliate publisherů v Česku i na Slovensku

    Ti největší affiliate publisheři jsou zapojeni ve všech větších affiliate sítích. Spolupracují tedy i s námi a je možné se k nim zapojit přes Affiliate Club. E-shopy zapojené napřímo tak neztratí stávající výkon affiliate marketingu, ale díky našim dalším projektům nabízíme větší potenciál k růstu.

Protože věříme, že jsou tyto výhody opravdu velké a spolupráce si vážíme, rozhodli jsme se, že e-shop, který se do 31. srpna 2019 nově zapojí přímo do Plné Peněženky, nebude platit poplatek za správu affiliate programu a získá všechny výhody, které Plná Peněženka nabízí, včetně možnosti zapojení do módního katalogu Lookio.cz.

Protože chápeme, že v některých ojedinělých případech může být i 5 měsíců pro zapojení napřímo krátká doba, jsme ve výjimečných případech připraveni k jednání o prodloužení doby zapojení napřímo a odpuštění administrativního poplatku. Prosíme však všechny e-shopy, které by o prodloužení měly zájem, aby inicializovaly jednání a kontaktovaly nás včas. Nenechávejte své rozhodnutí na poslední chvíli. Přímá spolupráce přináší výhody, pojďte je s námi vyzkoušet co nejdříve.

Stále ještě věříte, že je pro vás zapojení přes třetí stranu výhodnější? Toto jsou potíže, které pravidelně řešíme, a tedy důvody pro zavedení poplatku

  1. Komunikace přes prostředníka

    Při zapojení e-shopu přes třetí strany často nemáme informace o marketingovém dění v e-shopu. O akcích e-shopu se často dozvídáme s velkým zpožděním, pokud se o akci vůbec dozvíme. Ono totiž dohledat akce všech e-shopů v různých affiliate sítích nebo na webech e-shopů je administrativně velice náročné. Navíc informace o akcích e-shopů jsou často neaktuální a může tak docházet k propagaci akcí e-shopů, které již nejsou aktuální. Pro nás je prakticky nemožné zjistit včas akce všech e-shopů, natož pak připravit vlastní podklady pro jejich propagaci. A když to vezmeme z toho opačného pohledu - jak často se vy dozvídáte o chystaných akcích Plné Peněženky z vaší affiliate sítě? A není to škoda?

  2. Absence monitorujících systémů sledujících správné fungování affiliate programu

    Pokud monitorovací systém na straně affiliate sítě existuje, domníváme se, že musí být dost často špatně nastaven, nebo dokonce ignorován. Jinak by se nemohly dít chyby, které jsme v posledních cca 15 měsících zaznamenali. O řadě problémů a výpadků měření na straně externích affiliate sítí totiž tyto sítě nevěděly až do chvíle, než jsme je na ně upozornili! Nevidíme důvod, proč bychom měli suplovat chybějící IT řešení affiliate sítí, které jsou za správné fungování e-shopy placeny formou části provizí a někdy i fixním poplatkem.

  3. Výpadky poškozují nejen Plnou Peněženku, ale v očích zákazníků i dané e-shopy

    Pokud dojde k nějakému výpadku či podobné chybě, musíme s danou affiliate sítí za ně složitě řešit kompenzace. Pokud jsou kompenzace nakonec uznány, uživatelé čekají na vyřízení a připsání svých odměn mnohdy i víc než půl roku. Toto je pro nás neakceptovatelné a poškozuje to dobré jméno Plné Peněženky stejně jako e-shopu, kde uživatel nakupoval. Pokud kompenzace uznány nejsou, Plná Peněženka ve většině případů v rámci programu garance spokojenosti vyplácí prostředky lidem ze svého. Jinými slovy se tak stáváme tím, kdo dotuje problémy jiných affiliate sítí částkou i desítek tisíc korun měsíčně.

  4. Potíže s diskutabilním měřením konverzí na základě IP adresy

    Některé affiliate sítě párují konverze na základě IP adresy. Pro publishery z řad affiliate partnerů je to jistě výhoda, e-shopy však o této skutečnosti často vůbec nemají tušení. V praxi se nám u sítí, které takto párují konverze, stává, že se nám ozývají uživatelé, když se jim připíší konverze za nákupy, které nikdy neudělali. Jak je to možné? Uživatel se proklikl do e-shopu, ve kterém však nakonec nenakoupil. Někdo jiný na stejné IP adrese (např. v případě bank, státních institucí nebo lokálních poskytovatelů internetu se může jednat o tisíce lidí na jedné IP adrese) rovněž přišel na e-shop a nakoupil tam, ale aniž by šel přes affiliate link. Affiliate partnerovi (publisherovi) se zaznamená konverze (v případě cashbackového portálu se tedy zaznamená cashback uživateli, který sice nenakoupil, ale použil affiliate link). Takto se nám ozvou desítky lidí, ale to je jen špička ledovce. Jak velké procento uživatelů je tak poctivých, že se ozvou, že jsme jim připsali odměnu, která jim nenáleží?

I náš systém umožňuje párovat konverze na základě IP adresy, ale tuto funkci u žádného e-shopu nemáme zapnutou a e-shopům toto nedoporučujeme. Protože toto měření konverzí nepovažujeme vůči e-shopům za korektní, proto toto měření interně nevyužíváme.

Rozhodnutí je na vás. Pokud máte nějaké otázky, nebo se chcete zapojit do Plné Peněženky přímo, vyplňte formulář a my vás budeme v brzké době kontaktovat