Recenze Patro - deskové hry Párty Alias a Krycí jména

Máte rádi deskové hry? Vyzkoušeli jsme pro vás společenské hry, které rozproudí každý večírek nebo rodinnou oslavu. Podívejte se na hodnocení Párty Alias Ženy versus Muži a Krycí jména ve verzi s obrázky.

24. 8. 2019

Počet hvězdiček: 4,5 / 5

Společenské hry na Patro.cz

Na Patro.cz naleznete i široký výběr společenských her, ať už pro rodinné poklidné večery nebo na narozeninovou oslavu. Společenské hry v posledních letech získávají stále větší popularitu a autoři přicházejí stále s novými druhy zábavy a my si už nemusíme vybírat pouze z tradičních her jako jsou Dostihy a sázky, Monopoly nebo Activity. V této recenzi naleznete hodnocení her - "Párty Alias ve verzi Ženy versus Muži" a "Mindok Krycí jména Obrázky."

Párty Alias Ženy versus Muži

• Cena: 491 Kč / původní 599 Kč
  • Značka: Albi
  • Jazyk: česky
  • Rok vydání: 2017
  • Počet hracích kartiček: 400
  • Doba hraní: 45 minut+
  • Doporučený věk: 18+
  • Počet hráčů: 4+
  • Hodnocení Petra: 4 z 5
  • Stránka produktu: Párty Alias ženy versus muži

Jistě jste slyšeli o společnosti Albi, která se v České republice stará o zábavu formou společenských her již od roku 2002. Další povedenou hrou, kterou tato firma vydala je Párty Alias Ženy versus Muži.

Jak už název napovídá, jedná se o upravenou verzi hry Alias Párty, ve které zápolí proti sobě muži a ženy. Namísto několika různých týmů, se všichni hráči rozdělí pouze na dvě skupiny, na muže a ženy. V každém kole jeden hráč z obou týmů popisuje ve stanoveném čase slova tak, aby je zbytek týmu podle jeho nápověď uhádl a posunul se o políčka na hracím plánu. Aby to celé nebylo tak jednoduché, ženy popisují speciální kartičky s „chlapskými“ výrazy a muži se snaží hádat kartičky s „ženskými“ slovy.

Hru jsem vyzkoušel poprvé v příbuzenském kruhu, při rodinné oslavě. Deskovka nám zaručila spoustu smíchu a zábavných chvilek. Každému především v momentě, když zrovna nemusel být na řadě a bojovat s popisem slova opačného pohlaví. Chlapi se velmi pobavili, když ženy musely vysvětlit penaltu a popisovaly ji jako „trest v hokeji“ nebo při popisu věhlasného fotbalového klubu Inter Milán přes „proslulé město módy“. Chlapi zase válčili s avivážemi a tríčtvrťáky. Nevěřili byste kolik typů oblečení si ženy mohou vzít na nohy – přes různé silonky, punčocháče a legíny to byla velmi zdlouhavá cesta k uhádnutí tohoto slova.

Hra obsahuje 400 kartiček s celkovým počtem 2 000 slov, než si tedy deskovku ohrajete, chvíli to potrvá. Součástí balení je i herní plán, dvě figurky, přesýpací hodiny a pravidla.

Hru hodnotím velmi dobře. Nápad, že ženy hádají mužská slova a muži slova která znájí snad jen ženy, je opravdu geniální. U hry jsem si uvědomil, že „ženština“ a „mužština“ jsou vlastně dva dialekty českého jazyka a porozumět jim není pro opačné pohlaví samozřejmostí. Jakou malou nevýhodu hodnotím možnost napovídání pouze mluvením, chybí zde oproti původní verzi Alias Párty i jiné způsoby vysvětlování jako například pantomima. Za necelých 500 Kč určitě nelituji pořízení této deskové hry, nezkazí zábavu, a naopak pomůže překonat počáteční ostych na rodinných oslavách, ale i na párty s přáteli.

Doporučení Plné Peněženky: doporučujeme hru Párty Alias Ženy versus Muži zakoupit právě nyní s 18% slevou nejen pro vás, ale i jako pěkný dárek. My jsme si ji zahráli již několikrát, je to perfektní zábavná hra a rádi se k ní vracíme nejen na firemních výjezdech ;)

Krycí jména: Obrázky

• Cena: 460 Kč
  • Autor: Vladimír Chvátil
  • Značka: Mindok
  • Jazyk: česky
  • Rok vydání: 2016
  • Počet hracích kartiček: 140
  • Doba hraní: 15 minut+
  • Doporučený věk: 10+
  • Hodnocení Petra: 5 z 5
  • Stránka produktu: Krycí jména: obrázky

Další hra, kterou jsem vyzkoušel se jmenuje Krycí jména: obrázky. S nápadem vytvoření sérií her Krycí jména přišel český tvůrce deskových her Vladimír Chytil. Paradoxem je, že tuto hru mi poprvé ukázal můj německý kamarád.

Hru si prý koupil v Německu v obchodě a je z ní úplně nadšený. Po odehrání jedné hry s dalšími cizinci jsem mu musel dát za pravdu. Připadal jsem si trošku zahanbeně, že českou hru mi představuje cizinec. Hru jsem si tedy ihned po této pozitivní zkušenosti také pořídil. Princip této hry zůstává stejný jako v předešlém díle, liší se pouze tím, že místo slovních pojmů se hraje s obrázky. Hráči se rozdělí na skupiny. Každá skupina si zvolí jednoho hlavního agenta, který svým kolegům dává jednoslovnou nápovědu, ti se snaží najít takové obrázky, které hlavní agent touto nápovědou myslel.  Pokud však zvolí nesprávný obrázek, tah pro ně končí a hraje nepřátelský tým. Vyhrává tým, který nejdříve uhodne všechny požadované obrázky.

Moje zkušenost s touto hrou je velmi pozitivní, oproti původním Krycím jménům je verze s obrázky ještě více zábavnější. Obrázky umožňují větší možnosti nápověd, rozvíjejí představivost a způsobují dlouhé a živé debaty mezi hráči daného týmu při určování správného obrázku. Navíc, pokud si například koupíte Krycí jména ve verzi se slovy v češtině, hrát je s cizinci snadno nemůžete, překládání by bylo velmi komplikované. Když si však koupíte tuto verzi s obrázky, můžete jí hrát s kýmkoliv bez žádného problému. Obrázky jsou pro každou verzi stejné, proto jsem i já, nepříliš znalý němčiny, mohl hrát německou verzi této hry.  Hra se vám tedy za 460 Kč, navíc s cashbackem od Plné Peněženky, určitě vyplatí. Navíc ji v e-shopu Patro.cz zakoupíte v českém jazyce ;)

Společnost NWT a.s. provozuje internetovou galerii Patro.cz již od roku 1998. Jedná se o e-shop s bohatou tradicí a velkou základnou věrných a spokojených zákazníků.  Ti, preferují nákup na Patro.cz kvůli jeho komplexnosti. Hledáte elektroniku, nábytek, vybavení do vašeho auta nebo knihu? Vše naleznete na jednom místě, na jediné adrese – Patro.cz.

Obchod nabízí celkem 220 tisíc různých produktů a řadí se tak mezi e-shopy s nejširší nabídkou v ČR. Kamenné pobočky naleznete ve Zlíně, Brně, Hulíně, Kroměříži a v Uherském Hradišti.

Proč nakupovat na Patro.cz?

• 21 let bohatých zkušeností s provozem e-shopu