Recenze Knihy Dobrovský - Skleněný les, Temnota v něm a Plánovací zápisník Moleskine

Dobrovští máji lásku ke knihám v srdci, a proto také příští rok uběhne 30 let, kdy na Pankráci rozbalili stolek a začali prodávat první knihy. Ano, poznali jste správně, že tentokrát naše recenze bude zaměřena na Knihy Dobrovský.

28. 2. 2019

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Rodinná společnost Dobrovský s.r.o. se za tu dobu rozrostla na 32 prodejen po celé České republice. V jejích kamenných prodejnách se nepotkáme s běžnými prodavači, ale s knihkupci a kurátory. Ti měsíčně přelouskají stovky stránek, a tak se můžeme spolehnout, že jsou to odborníci na slovo vzatí. Pohání je přitom více než 1 milion zákazníků, kteří u nich nakoupili knihy pro sebe či své blízké.

Knihy jsou jejich vášní, a tak pořádají spousty besed, autogramiád se spisovateli více, či méně známými, a křesty knih, o kterých předem své čtenáře informují, aby jim nic neuteklo.

Ať už patříte mezi knihomoly, kteří mají své oblíbence, nebo čtete jednou za čas a nemáte vyhraněný žánr či spisovatele, doporučujeme navštívit Dobrý blog, kde najdete nejen spousty inspirativních recenzí, zajímavostí a soutěží.

Klub Knihy Dobrovský nás za věrnost a lásku ke knihám odměňuje při každém nákupu. V prodejně i na e-shopu knihydobrovsky.cz za svůj nákup získáme body s platností dva roky a můžeme si je následně směnit za poukazy a tím si svůj další nákup zlevnit. Navíc díky klubové kartě získáváme další slevy a výhody.

Společnost je členem sdružení APEK a v roce 2017 získala hned dvě důležitá ocenění. Získala certifikát SHOPROKU hned ve dvou kategoriích, a to “Zábava a volný čas” a “Knihy a e-čtení”.

Za posledních 90 dní společnost Dobrovský doporučuje 97 % zákazníků z více než 28 tisíc ověřených recenzí.

Platba

Zaplatit objednávku na e-shopu Knihy Dobrovský můžete hned několika způsoby

• kartou
  • převodem
  • na dobírku
  • na fakturu - pro knihovny, školy a jiné veřejné instituce
  • poukázkami Sodexo, Multipass Card
  • poukazy UNIŠEK, UNIŠEK+, CADHOC a Gallery Beta Poukázky
  • hotově na prodejně
  • Twisto - platíte až za 14 dní…..

Doprava

Pokud se rozhodneme k nákupu na e-shopu, ušetříme spoustu času, který můžeme věnovat právě třeba čtení knihy :)

Na výběr máme několik možností. Pokud chceme ušetřit peníze a za poštovné a balné nic neplatit, můžeme si knihy vybrat a objednat či předobjednat v pohodlí domova přes e-shop. Následně si je můžeme vyzvednout třeba při cestě do práce přímo na prodejně Knihy Dobrovský, kde na nás dýchne ta správná atmosféra a především vůně knih.

• Zdarma si můžete knihy vyzvednout také na partnerských prodejnách BETA Dobrovský.
  • Další možností je dodání Českou poštou za cenu od 79 Kč, či kurýrní službou PPL za 95 Kč

Skleněný les

• Cena: 357 Kč / původní 399 Kč
  • Autor: Cynthia Swanson
  • Vydalo:  Vendeta
  • Originál: The Glass Forest
  • Překlad: Martin Novák
  • Kategorie: Thrillery
  • Vazba: pevná
  • Počet stran: 400
  • Jazyk: česky
  • Rok vydání: 2019
  • Naše hodnocení: 5 z 5
  • Stránka produktu: Skleněný les

Citace:

"Ruby?" řekla jsem znovu. "Jsi tam? Jsi v pořádku?"

"Ne," odpověděla Ruby svým zdrženlivým hlasem prostým jakýchkoli emocí a chladným jako voda v zálivu.

"Ne, teto Angie, nejsem v pořádku."

Následovala další odmlka a pak Ruby řekla: "Teto Angie, můj otec je mrtvý. A matka utekla."

Kniha Lesní sklo od Cynthia Swanson je jednou z těch knih, kterou bych si obyčejně nekoupila. Vybrala jsem si tuto knihu pouze z rozmaru a jsem opravdu ráda, že jsem to udělala. Příběh pojednává o vyšetřování rodinných temných tajemství. Je naplněn nezapomenutelnými postavami, které se snaží vynaložit vše pro to, aby přežily všechny nástrahy, které na ně čekají. Milovala jsem každou minutu, kterou jsem strávila ve světě vytvořeným paní Swanson.

Je to podzim roku 1960 a nově provdaná Angie Glass žije idylickým životem se svým pohledným a okouzlujícím manželem Paulem a jejich novorozeným synem. Žijí spolu v malém městě Wisconsin, který nazývají svým domovem. Angie si nedokáže představit, že by mohla chtít něco víc. Ale stačí pouze jeden naprosto nečekaný telefonát sedmnáctileté Paulovy neteře Ruby, který od základů změní Angie celý život. Rubyin otec Henry spáchal sebevraždu a její matka Silja utekla neznámo kam. Nejistá, jak zvládnout situaci, sáhne naprosto opuštěná Ruby ke svému strýci Paulovi, který všeho nechá a okamžitě vycestuje na pomoc do New Yorku s Angie a jejich synem. Angie čeká, že bude oporou pro zdrcenou Ruby, ale teenagerka ji okamžitě odmítne. Nyní Angie s Paulem musí objevit pravdu, která se skrývá za Henryho sebevraždou a zmizení Silja. Angie si od začátku myslí, že Ruby ví víc, než říká o tom, co se opravdu stalo s jejími rodiči. Ruby jí každopádně odmítá důvěřovat.

Skleněný les je hluboce atmosférický román, který dovedně spojuje historickou beletrii s literárním tajemstvím a zdravou dávkou rodinné dysfunkce. Ale hlavně je to příběh tří žen, z nichž každá bojuje svým vlastním způsobem k překonání okolností, které jsou mimo jejich kontrolu. Angie a Ruby se potýkají s událostmi, které nastávají přímo po sebevraždě Rubyova otce a čtenářům jsou také poskytnuty pohledy do let, které vedly k oné tragické události, které jsou poskytnuty vzpomínkami z Siljiny perspektivy. Byla jsem potěšena schopností paní Swanson dát každé ženské postavě stejnou váhu.

Zjistila jsem, že bych s Ruby z celého srdce chtěla soucítit. Je to mladá žena, která se ocitla v neudržitelné situaci. Je to ten druh charakteru, kterým obvykle plně rozumím. Ovšem její sebepojetí a všeobecná pichlavost způsobily, že je opravdu těžké jí mít upřímně rád, bez ohledu na to, jak moc jsem se snažila. Obdivovala jsem Rubyinu sílu a vytrvalost, ale nebyla jsem nakonec úplně schopná se postavit na její stranu. Naštěstí obrovské nadání paní Swanson poskytne čtenáři čistý pohled, proč je Ruby taková, jaká je, a já jsem díky tomu mohla plně ocenit hloubku Rubyiny postavy.

Autorka nám dává pocit, že manželství Silja a Henryho nebylo vůbec šťastné. Henry je hluboce narušený veterán druhé světové války, který zachází s Siljou velmi hrubě. V knize sice nejsou popisy toho, že by docházelo k závažnému domácímu násilí, ale čtenář si je zcela jist, že k němu dojde. Pokud se jedná o situaci, na kterou jste citliví, možná byste měli zvážit, jestli si opravdu chcete přečíst tento román.

Skleněný les je ta knížka, která zůstane s vámi ještě dlouho poté, co dosáhnete jejího konce. Dočetla jsem knihu asi před týdnem a postavy z knihy mám stále v hlavě. Paní Swanson si určitě zaslouží místo na mém seznamu oblíbených autorů a určitě dám šanci i dalším jejím knížkám.

Temnota v něm

• Cena: 312 Kč / původní 349 Kč
  • Autor: Alice Raine
  • Vydalo:: Knihy Omega
  • Originál: The Darkness Within Him
  • Série: Rozplétání
  • Díl: 1
  • Překlad: Kamil Šivák
  • Kategorie: Erotické romány
  • Vazba: pevná
  • Počet stran: 252
  • Jazyk: česky
  • Rok vydání: 2019
  • Naše hodnocení: 5 z 5
  • Stránka produktu: Temnota v něm

Citace:

“Vypadalo to směšně, ale jakmile se začalo do mé kůže vpíjet teplo sálající z jeho dlaní, zalapala jsem po dechu a zkoprněla. Velmi pomalu mi jedním prstem přejel po páteři až k šíji, kde už spočinul celou rukou, jako by se jí ze mne snažil dostat další vzdech.”

Na knihu Temnota v něm od Alice Raine jsem se velice těšila, protože už dříve jsem četla podobný román, a to Padesát odstínů šedi od E. L. James, který jsem si velice oblíbila. Doufala jsem tedy v to, že kniha od Alice Raine bude ve stejném duchu. Byla jsem velmi mile překvapená, už při čtení prvních stránek mě kniha vtáhla do děje a začetla jsem se do ní na tak dlouho, že jsem ztratila pojem o čase.

Kniha vypráví o stydlivé Rebecce, která se zamiluje do Nicholase Jacksona. Rebecca bydlí v krásné čtvrti Londýna, ve které se každé ráno ráda prochází po cestě do práce. Ovšem vše není tak růžové, jak se na první pohled zdá. Rebecca je zamilovaná do Nicholase, který ji svojí stinnou stránkou osobností nijak neodradí a ona se ho pokusí změnit. Ovšem on ji bohužel zlomí srdce svými zvrhlými erotickými touhami a ona odchází s pocitem viny díky pohledu na jeho zarmoucený pohled ve tváři. Ovšem jemu po chvíli její nepřítomnosti dojde, jak moc ho změnila, a lituje toho, co jí udělal. Rebecca se snaží na celý románek zapomenout, ale on se pokusí ji získat zpátky.

Knihu bych doporučila všem ženám, které milují vzrušení, napětí a romantiku. Přečtěte si knihu o trampotách života Rebeccy a jejího milostného vztahu, který se každým dnem komplikuje. Pokud nepřestanete číst, dozvíte se, jak si tím vším Rebecca prošla a zda nakonec podlehne Nicholasovi či nevkročí znovu do jeho temné stránky života.

Plánovací zápisník Moleskine

Dlouho jsem hledala diář, který mi bude vyhovovat. Jsem typ člověka, který má rád přehled o tom, co se musí udělat, o událostech, které jsou potřeba oslavit, a celkově si ráda vedu přehled o svých denních aktivitách, potřebuju hodně prostoru na psaní. Vyzkoušela jsem všemožné diáře, již jsem vlastnila třeba fancy Filofax, kroužkový diář s pevnou koženou či koženkovou vazbou, do kterého lze každý rok přikupovat novou náplň, diář, jehož cena se pohybuje přes tisíc korun. Chvíli jsem z Filofaxu byla nadšená, ale ve finále jsem usoudila, že ani tento honosný diář není pro mě ten pravý. V knihkupectví jsem již několikrát narazila na Moleskin, o značce jsem měla povědomí již z dřívějška, ale upřímně mi přišlo zcestné, kupovat si “obyčejný” diář za téměř 500 Kč, takže mě značka Moleskin nechávala vždy chladnou. Jednou jsme dostali v práci poukázky na 500Kč slevu v Knihy Dobrovský, knih jsem měla rozečtených několik, bloumala jsem po obchodě a zastavila se u stojanu Moleskin. Chvíli jsem přemýšlela a ve finále jsem usoudila, že úhrada poukázkou nebude tolik bolet. Diář jsem si pořídila a po pár týdnech už nešel z ruky :)

Ve finále mě ta jeho jednoduchost, která mi dříve připadala až moc fádní, dostala. Je pravda, že čím jsem starší, tím více se mi líbí jednoduché produkty, dá se říct evergreeny, které nikdy nevyjdou “z módy”, a myslím, že právě značka Moleskin tím evergreenem je.

Dělení diáře:

První stránky obsahují kolonky, kde lze uvést informace o majiteli diáře, tyto kolonky nevyplňuji, píšu zde pouze své telefonní číslo, což se mi před nedávnem vyplatilo (nechala jsem tašku s notebookem v tramvaji, v tašce byl kromě noťase i diář s mým telefonem na úvodní straně :)). Na další straně je jednoduchý přehled daného roku a roku následujícího, pouze měsíce a dny. Na dalších 12 stranách je přehled daného měsíce, co strana, to měsíc. Jedná se o kolonky s místem na poznámky, kam si píšu pro mě podstatné věci, které se daný den staly. Nabízí mi to tak ucelený přehled za celý měsíc. Do poznámky pod čarou přidávám info o tom, co musím daný měsíc zaplatit, a to nejdůležitější, co je potřeba udělat a pro souhrnný přehled doplním informace o narozeninách. Další strany jsou věnovány mezinárodním svátkům, mapě světa s časovými pásmy, mezinárodnímu srovnání měr a vah. Nechybí ani itinerář k cestování, kam je možné zapisovat, kdy se kam chystáte, a následně je pár stran na poznámky. Moleskin mi vyhovuje ze všech diářů nejvíc, co se týče kvality papíru. Nikdy jsem si nemyslela, že budu hodnotit právě tuhle vlastnost. Možná ani nevím, jak přesně toto kritérium vysvětlit, ale papír diáře je matný, není příliš tenký, přijde mi, že je recyklovaný, toto ovšem nemohu s jistotou potvrdit, zkrátka se na něm dobře píše, hodně dobře se na něm píše. To je za mě to, co bych na diáři vyzdvihla nejvíce. Další, co mi naprosto vyhovuje, je dělení celého roku. Na každé dvoustraně najdete na jedné straně celý týden od pondělí do pátku a na druhé straně je volný linkovaný papír. Takhle vidím pěkně uceleně celý týden na jedné straně, a jelikož patřím k lidem, kteří si potřebují vše psát, vše mít černé na bílém, a nevyužívám elektronických poznámek, tak druhou stranu používám právě na každodenní poznámky. Strana je velikostně tak akorát na vše potřebné během týdne, takže v pátek mám stránku zaplněnou, během víkendu odpočívám od práce a nic nezapisuji a v pondělí už jsem na další čisté straně. Celý diář končí pár prázdnými linkovanými stránkami pro další poznámky. Vzadu diáře je papírová kapsa, do které si dávám různé vstupenky. Mám v ní také nálepky, které jsou součástí diáře. V diáři na vás čekají roztomilé malé nálepky, díky kterým si můžete zvýraznit den a událost, kterou potřebujete, najdete zde symboly pro dovolenou, jídlo, pití, událost, koncert, dále pak smajlíka, palec nahoru, hvězdičku, abecedu a spoustu dalších symbolů.

Diář je možné zakoupit v různých velikostech (S, M, L), v různých barvách (dělají se také limitované edice podle filmů a dalších ikon) a samozřejmě lze zakoupit také různá provedení dělení dnů / týdnů / měsíců (pokud vám nevyhovuje to, co vyhovuje mně, tedy dělení týden na jedné straně a protilehlá strana volná k poznámkám, značka nabízí také jiná rozložení).

Za mě je diář perfektní, skvěle se otáčejí listy, uprostřed nevadí žádná kroužková vazba a celkově diář působí elegantně. Moleskinu jsem věrná již několik let a vzhledem k tomu, že je teprve začátek března a nikdy není pozdě začít svůj čas plánovat a dávat mu řád, doporučuji dát Moleskinu šanci, navíc jej nyní zakoupíte ve slevě.