Recenze Knihy Dobrovský II - Klub tygrů, Dětské zoubky a Poznamenaní temnotou.

1. 6. 2019

Celkové hodnocení

Počet hvězdiček: 4,5 / 5

Lámete si hlavu s tím, čím zabavit vaše malé ratolesti, aby netrávily většinu svého volného času doma u televize, počítače či mobilu? Klára to vymyslela! A pomohlo jí s tím právě internetové knihkupectví KnihyDobrovský.cz. První část naší dnešní recenze tématicky věnujeme ke “Dni dětí” právě jim. V další části recenze se dozvíte něco o knihám pro starší a otrlejší čtenáře.

Klub tygrů

“Taky znáte ten pocit, kdy dětský pokojíček přetéká všemožným 'harampádím' a už jsou tu další narozeniny vaší malé lásky? To já moc dobře... Dítě roste, pískací hračky jsou passé, fotbalové dresy a kartičky už dostává od každé tety, cédéčka do PlayStationu od stejně bláznivého strejdy a pastelky s vodovkami bych mohla prodávat…

A i když toho má víc, než potřebuje a mnohem víc, než by babička s dědečkem schválili, jsou tu další narozeniny a já prostě musím něco koupit. Proč rovnou nezabít dvě mouchy jednou ranou? Mám doma malého druháka a do školy už potřebujeme čtenářské referáty a popisovat Příběhy Bratří Grimmů mi nepřijde dost duchaplné.  Na druhou stranu na to, aby sám louskal Harryho Pottera ale ještě nemá dost trpělivosti. Hledala jsem a hledala a konečně našla. Knihy z Edice Klub tygrů. A jsem nadšená! A co je hlavní, můj syn také.

Edice obsahuje zhruba 34 knih, takže mám dárky nejen k svátku a narozeninám ještě na dalších pár let :).

Ale o čem že to vlastně je? Knihy jsou malými dětskými detektivními příběhy, u kterých je i váš malý čtenář vtažen do role malého vyšetřovatele. Hlavními hrdiny jsou kamarádi, kteří se vzájemně doplňují a snaží se vždy rozlousknout daný úkol. Na konci každé kapitoly je otázka, která ověří soustředění čtenáře a pomocí přiloženého plastového sklíčka luští hádanku, díky které se dítě skoro cítí, jako by patřilo mezi jednu z hlavních postav knihy. Můj syn byl vážně okouzlen a vtažen do děje, užíval si luštění úkolů a dokonce i druhý den věděl, o čem četl 😀. Každý večer zvládl zhruba pět kapitol a vzhledem k tomu, že má kniha přibližně 130 stran, byla za chvilku přečtená. Dokonce když jsem se ho snažila přesvědčit, že je čas zalézt pod peřinu, mě zdlouhavě přemlouval, aby si mohl ještě číst. Což je skutečně k podivu, protože jakmile nepíší nic o Ronaldovi, Messim, nebo snad Lewandovském, tak se dosud nic s velkým ohlasem nesetkalo.

Zatím máme za sebou Hřbitov Dinosaurů, Po stopách Yettiho, Ukradený Vynález a Bezhlavého jezdce a už se opět chystáme k objednání knih přes e-shop KnihyDobrovský.cz s následným vyzvednutím v prodejně Knihy Dobrovský (je to zadarmo), která je za rohem a kde je každou chvilku nějaká výhodná akce nebo sleva. Vždy to tam okoukneme a následně si doma v klidu přes počítač objednáme další kousky. Samozřejmě s cashbackem od Plné Peněženky, který nám šetří na další tituly.

Rozhodně se nebojte těchto někdy až děsivých názvů. Příběhy jsou moc hezky napsány, nikde se neskrývá nic, co by malé děti neměly číst. A vlastně ve srovnání s výše zmíněnými Příběhy Bratří Grimmů zde není žádná krev, vražda ani násilí :).

Knihy z této edice vřele doporučuji všem malým výtržníkům a raubířům, kteří si ještě neumějí představit, jak skvělé je trávit čas s knihou, a přesto je tím směrem chceme vést, rozvíjet jim slovní zásobu a naučit je vstřebávat příběh i jinak než z televizních obrazovek.”

Klub tygrů

Klub tygrů

• Autor: Thomas C. Brezina
  • Nakladatel: Fragment
  • Jazyk: čeština
  • Počet stran: od 96 do 152
  • Vazba: pevná vazba
  • Rozměr: 120*180 mm
  • Kategorie: Děti a mládež
  • BESTSELLER V KNIHY DOBROVSKÝ

179,00 Kč

Nakup s cashbackem

Dětské zoubky

“Když vyšla tato kniha, byla jsem přesvědčena o tom, že ji musím mít. Pročetla jsem spousty recenzí, které slibovaly skutečně velké množství napětí a téměř strach navozený sepsaným příběhem. Navíc téma matka - dcera není tak běžné. Celá nedočkavá jsem poté, co mi přišla SMS, že je moje kniha k vyzvednutí,  sedla do auta a jela do Knih Dobrovský, kde jsem navíc jako Člen Klubu měla na víkend 30% slevu. To se nedalo nevyužít.

Doma jsem uložila svoje dítě do postele a šup s knížkou do vany, ponořit se do toho, jak to ostatní rodiče mají ještě horší :).

Abych neprozradila příliš moc, ani příliš málo, začnu na úvod tím, že příběh vypráví o tříčlenné rodině, která si žije o dost lépe než jakákoliv jiná střední vrstva společnosti, a přesto jsou nešťastní. Mladí, velmi dobře situovaní rodiče plní vzájemné lásky a úcty - pomalu, jako z knih od Danielle Steel, mají sedmiletou dcerku, která bohužel vůbec nemluví, což je vlastně počáteční kámen úrazu. Pracovně velmi vytížený otec, který ji miluje a vnímá jako nadlidskou bytost, odmítá veškeré psychické problémy, které by k nemluvnosti mohly vést. Na druhou stranu, matka se zdravotními obtížemi svou dceru zase nevnímá, jak by se dalo čekat.

Do téhle psycho knihy se skutečně velmi lehko začtete, a já, jako vášnivý knihomol, odkládala knihu po dvou dnech zcela přelouskanou. Pocity z ní jsou ovšem velmi nejednoznačné a neúplné. Kniha mě ve finále ani nezklamala, jen mi nedala, co jsem čekala. Nedovedla jsem se sžít a soucítit ani s jednou postavou. Je to hezky psané, jak z pohledu dcery, tak z pohledu matky. Jejich pocity jsou zřejmé, ale ani jedna z nich nezískala mé sympatie. Chvílemi jsem se ani nedivila pocitům, které malá Hanna vůči matce cítila a v druhou chvíli jsem dovedla pochopit, proč se matka zamyká v koupelně, aby realitě na chvíli unikla. Ve finále jsem nenáviděla obě hlavní hrdinky, v čele s otcem s klapkami na očích.

Příběh mi přišel neúplný, trochu z jiného světa. Těžko se mi smiřuje s myšlenkovými pochody matky, i s tak promyšlenými fyzickými útoky dcery, které podle mě jen těžko odpovídají představám sedmiletých...

Rozhodně ale velmi doporučuji přečíst, protože trochu pohledu do jiného světa nikdy neuškodí a jsem si jistá, že vzhledem k tomu, že to byla autorčina první kniha, máme se ještě na co těšit.”

Dětské zoubky

Dětské zoubky

• Autor: Zoje Stage
  • Nakladatel: Edice knihy Omega
  • Jazyk: čeština
  • Počet stran: 360
  • Vazba: pevná vazba
  • Rozměr: 130 x 200 mm
  • Kategorie: Thrillery
  • BESTSELLER

399,00 Kč

Nakup s cashbackem

Poznamenaní temnotou

“Tak tohle bylo jasně dané. Vzhledem k mé neutuchající lásce a fascinaci severskými detektivkami byla tahle kniha jednoznačná volba, už když jsem zjistila, že se děj odehrává ve Stockholmu. A obsah navíc sliboval prvky nadpřirozena... Tuhle knihu jsem prostě musela zkusit. Bylo mi zřejmé, že nemůžu čekat styl Larse Keplera ani Jo Nesba, ale plná napětí jsem lehla pod peřinu za bílého sobotního dopoledne a dala se do toho.

A teda... Předem upozorňuji všechny vášnivé čtenáře, pokud se v prvních kapitolách ztrácíte, nevzdávejte to. Ani já jsem se zpočátku vůbec neorientovala. Kapitoly mi přišly zmatené a já vůbec netušila, která bije, nebo o kom je vlastně řeč... ale chápu, že to byl účel a v mém případě dosáhl smyslu. Kniha vás totiž pohltí a vy se po pár úvodních kapitolách začnete orientovat.

Tenhle detektivní příběh, kde sama hlavní komisařka trpí zvláštní touhou nechat si fyzicky ubližovat, je plný napětí a skutečného nadpřirozena. Je zde popsána tak neuvěřitelná množství sugesce, hypnózy a dokonce telepatie, že budete mít možná pocit, že se tenhle spisovatel sám ocitá na hranici psychické poruchy.

Všechny hlavní postavy mají nějakou nadpřirozenou schopnost, a to včetně samotného zloducha, který se mstí za něco, co bychom my ostatní považovali za dávno promlčené.

V závěru knihy už všichni jistě chápeme, že vše, co nám v úvodu přišlo zmatené, nesmyslné a nepodstatné, spolu až moc souvisí, že všichni jsou součástí jednoho velmi tajuplného příběhu a že sama hlavní komisařka je mnohem víc než jen hlavní komisařka.

Kniha je snadno čtivá, vtáhne vás do děje a budete ji odkládat plní protichůdných pocitů a myšlenek ve smyslu, zda je tohle všechno skutečně možné."

Poznamenaní temnotou

Poznamenaní temnotou

• Autoři: Leivinger Mattias, Pinter Johannes
  • Nakladatel: Vendeta
  • Jazyk: čeština
  • Počet stran: 416
  • Vazba: pevná vazba
  • Rozměr: 130 x 200 mm
  • Kategorie: Thrillery
  • BESTSELLER

399,00 Kč

Nakup s cashbackem

Něco málo o e-shopu Knihy Dobrovský

Ráj každého knihomola. I tak by se dal označit tento obchod. Každý z nás milovníků knih to dobře zná. Jen co přijdete do knihkupectví, se zastavíte u bestsellerů, abyste se podívali, co z nejprodávanějších novinek vám ještě v domácí knihovničce chybí. Hned potom se odeberete do své oblíbené části prodejny, ať už je to cizojazyčná literatura, romantické knihy nebo oddělení detektivek… E-shop KnihyDobrovský.cz je skvělou volbou pro ty, kteří si vybrali své knižní favority už na jedné ze 31 prodejen, ale i pro ty z vás, co nemáte moc času na dlouhé procházení prodejnou a hledání svého oblíbeného autora. Kromě knih zde můžete koupit i drobné dárky pro své nejbližší, papírnické potřeby či produkty určené pro školáky.

Široká nabídka knih na KnihyDobrovský.cz

Na tomto e-shopu seženete nejen knihy, které jsme pro vás recenzovali. V přehledných kategoriích snadno najdete svůj oblíbený žánr, a to nejen v papírových knihách, ale také v audioknihách a e-knihách.

Výhodné nákupy nejen knih

Toto internetové knihkupectví nabízí spoustu výhod, a to nejen pro členy Klubu Knihy Dobrovský. Při nákupu na e-shopu KnihyDobrovský.cz máte při nákupu nad 799 Kč dopravu ZDARMA. Jednou z velkých výhod je i 44 odběrných míst, kde si zásilku můžete vyzvednout, ale také to, že má tento obchod na skladě více než 71 000 titulů. Zboží pro vás navíc nachystají do 24 hodin od objednání, takže se budete moci za několik málo dní vrhnout do čtení.

Tohle není naše první recenze knih z e-shopu KnihyDobrovský.cz...

Již v minulosti jsme pro vás sepsali recenzi na knihy právě z e-shopu KnihyDobrovský.cz, a to od autorek Cynthiy Swanson a Alice Raine. To, jak v našem čtecím testu thriller a erotický román dopadly, si můžete přečíst právě zde.